EVSD - Nova PA do modelo CMMI - Enabling Virtual Solution Delivery

Sua empresa está planejando ser avaliada a partir do próximo ano? Então é bom dar uma olhada na

PA EVSD, liberada no início deste ano.

Atualmente as práticas do EVSD são executadas pelo LA para entregar o serviço de avaliação CMMI. Mas também é aplicável as empresas que estão entregando serviços virtuais. A tendencia é de que seja aplicável a estas empresa em um futuro próximo, ou seja, em uma avaliação CMMI será esperado que as empresas executem as práticas de EVSD, que deverão ser evidenciadas.

Um resumo das práticas:

 

Level 1
EVSD 1.1          Identify and record virtual solution delivery needs and constraints.
EVSD 1.2          Deliver virtual solutions.

Level 2
EVSD 2.1          Develop, communicate, and follow an approach to address virtual solution delivery needs and constraints; and keep it updated.
EVSD 2.2          Evaluate the effectiveness and fidelity of the virtual solution delivery approach and take action to improve performance.

Level 3
EVSD 3.1          Establish and deploy an organizational strategy and approach, and functional capability for delivering virtual solutions. 
EVSD 3.2          Periodically perform virtual solution delivery reviews and evaluations throughout the organization.
EVSD 3.3          Take actions based on virtual solution delivery reviews and evaluations to verify that they are effectively addressing the needs and constraints of the customers and the organization.